Over ECN
Onze online geschiedenis
Onze eigen e-commercereis begint in 2010 vanuit een keuken op Rotterdam-Zuid. Totaal onwetend hoe je e-commerce bedrijft, zijn wij UV-Fashions toen als b2b-bedrijf met webshop gestart. Door het bezoeken van vakbeurzen bleken wij in korte tijd in staat om een uitgebreid Europees retail-klantenbestand op te bouwen. Partijen als de Bijenkorf, Wehkamp, Amazon, Bever, Bol.com en kinderwinkels uit heel Europa, kochten binnen de kortste keren onze merken in.
Vanwege ons ruime assortiment was het een uitdaging om retailers mee te krijgen in een bredere afname van onze collecties. Omdat wij zelf kans zagen onze merken en producten dieper in de markt te krijgen, en vanwege de toenemende consumentenvraag, besloten wij in 2013 een extra verkoopkanaal te openen naar de consument. Dit was geen makkelijke beslissing, vooral omdat wij onze retailers niet in de weg wilden zitten. Maar we hadden hier te maken met vraag en aanbod. Wij zagen naast de nadelen vooral de voordelen om ons zowel op de retail als de eindconsument te richten. Dankzij onze jarenlange praktijkervaring is ondernemen binnen het webshop-landschap voor onze e-commerce specialisten inmiddels, zoals wij het in Rotterdam oneerbiedig zeggen, als ‘kakken zonder douwen’.
Waarom E-commnerds?
ECN is in 2020 geboren uit eigen ervaring. In de voorafgaande jaren hebben wij tot in details ondervonden wat wel, en vooral ook wat niet werkt binnen het online (verkoop)landschap. ECN is door schade en schande wijs geworden en heeft daardoor jouw leergeld al betaald.
Wij hebben met onze E-commnerds werkelijk alle e-commerce disciplines zelf in huis. Dus geen online vraagstuk is ons te gek. ECN kan direct aan de slag zonder externe partijen te raadplegen. Hierdoor zijn de lijnen kort. Dit scheelt jou tijd en geld.
ECN is een gezonde mix van eigen mensen en zelfstandigen. Alle E-commnerds kennen het klappen van de digitale zweep. Met alle E-commnerds heeft ECN zelf naar volle tevredenheid samengewerkt. Dat is in het geval van onze zelfstandigen de directe aanleiding geweest om hen te vragen als E-commnerd aan de slag te gaan. Zij hebben stuk voor stuk, binnen hun eigen discipline(s), gewerkt voor gerenommeerde merken en bedrijven. Wij steken voor elke E-commnerd blind onze handen in het vuur.
Net als vele andere bedrijven zijn ook wij door schade en schande wijs geworden. Onduidelijkheden, min of meer onverklaarbare kosten, gemiste afspraken en niet-gehaalde deadlines; we zijn er in het verleden allemaal tegenaan gelopen. Dit is de reden dat wij transparant en resultaatgericht adviseren en te werk gaan. Daar pluk jij de vruchten van.
ECN kijkt naar wat bij jou, de klant, past en niet andersom. Wij hebben geen enkele overeenkomst of afspraak met een derde partij. Voor ECN is het totaal niet interessant om een bepaald pakket, programma of een specifieke ontwikkelaar of applicatie naar voren te schuiven. Wij zijn hierdoor in staat om volledig onafhankelijk te opereren en maatwerk te bieden aan onze klanten.
‘Waar betalen we eigenlijk voor?’, is een vraag die wij onszelf in het verleden (te) vaak hebben gesteld. Daarom garandeert ECN dat op elk gewenst moment elke bestede euro kan worden verklaard. Wij laten vooraf precies weten wat de kosten zijn en hoe deze zijn opgebouwd. Wij zetten geen stap en geven geen euro uit zonder dat jij dit weet.
ECN kan dankzij het uitgebreide en multidisciplinaire team e-commerce professionals direct voor de opdrachtgever aan de slag. Dit zonder kwaliteitsverlies. Onze ervaren E-commnerds zijn zorgvuldig geselecteerd en doen niet voor elkaar onder. Wij houden zelf ook niet van getreuzel en onnodig wachten. Gas op die lolly!